PODPORUJEME

Pochod pro život 2024


Petice za přesun velvyslanectví ČR v Izraeli z Tel Avivu do Jeruzaléma



Svobodu!


Konzervativní noviny


Občanský institut

Občanský institut


Konzervativní listy


Hodonínská výzva


petice_proti_zakonu_adopce_dti_pro_homosexualy

Petice proti zákonu "ADOPCE DĚTÍ PRO HOMOSEXUÁLY"


Třetí odboj

TřetíOdboj.cz


VítěznýÚnor.cz


Aliance pro rodinu


wilberforce.cz

Institut Williama Wilberforce


klubod.cz/

Klub na obranu demokracie

09.08.2004
Kategorie: Školství

Autor: Eva Clarová

Jasno, už ne polojasno

Co (ne)vědí a koho (ne)znají žáci a studenti.


Dlouho mi trvalo, než jsem pochopila , proč na školách dodnes není učebnice dějepisu obsahující dějiny od roku 1945-1989, případně dodnes. Holt jsem měla bohaté rodiče, pořídili mi dlouhé vedení!! Až náhodný zástup za nepřítomnou kolegyni ke konci letošního školního roku mi rozsvítil v hlavě - zeptala jsem se studentů, zda znají nějakou literaturu z tohoto období - NE - zda vědí, co se v této době odehrávalo, kdo a jak vládl - NIC - naprostá nevědomost! Vrtalo mi to v hlavě, ale sled dění u nás v poslední době mi dal jasnou odpověď - je to ďábelský záměr: mladá a nejmladší generace se nesmí nic dovědět o tom, jaká zvěrstva se děla v padesátých letech a v šedesátých a dalších a dalších. Proto už mne ani neudivilo, že dokonce jeden hoch šel volit KSČM - prý mají nejlepší program a vědí, jak udělat pořádek! Ano, řekla jsem - nejdřív začnou znárodňovat velké podniky, banky, doly, zemědělcům seberou tu půdu, kterou si pracně vydobyli zpátky, zničenou a vyčerpanou, pak přijde řada na ty střední a drobné a nakonec na domy a domky - už to tady jednou bylo - a nastoupí policejní oddíly s technikou a potlačí hned v zárodku jakékoli náznaky odporu.

Ptala jsem se, zda jim něco říkají jména Heliodor Píka, Milada Horáková, bratří Mašínové, Jan Palach, Jan Patočka, Jiří Wonka, Vladimír Hučín - nikomu a nic. Zeptala jsem se tedy, zda by něco chtěli slyšet o té době a těchto lidech - kupodivu chtěli - v krátkosti jsem jim vysvětlila tehdejší situaci a během dvou vyučovacích hodin snad alespoň něco sdělila o té hrůzné historii naší země. Byli vděční, a ač platí za veliké narušitele vyučování, byli velice pozorní.

Absence tohoto úseku dějin tak ale není dluhem jen naší mladé generaci, ale celé společnosti a jednoho dne se může šeredně vymstít.

 

Tábor, 9. srpna 2004

 

Eva Clarová