PODPORUJEME

Pochod pro život 2024


Petice za přesun velvyslanectví ČR v Izraeli z Tel Avivu do Jeruzaléma



Svobodu!


Konzervativní noviny


Občanský institut

Občanský institut


Konzervativní listy


Hodonínská výzva


petice_proti_zakonu_adopce_dti_pro_homosexualy

Petice proti zákonu "ADOPCE DĚTÍ PRO HOMOSEXUÁLY"


Třetí odboj

TřetíOdboj.cz


VítěznýÚnor.cz


Aliance pro rodinu


wilberforce.cz

Institut Williama Wilberforce


klubod.cz/

Klub na obranu demokracie

06.12.2011
Kategorie: Ekonomika

Autor: Konzervativní strana

Ryba páchne od hlavy

K situaci v Českých aeroliniích


Konzervativní strana se znepokojením sleduje vývoj v Českých Aeroliniích (dále jen ČSA), čtvrté nejstarší letecké společnosti na světě.

Nedisponujeme dostatkem informací, abychom mohli hodnotit, zda akce pilotů ČSA byla v souladu se zákonem, či nikoliv. Na základě veřejně dostupných informací se však obáváme, že důvody, uváděné zástupci pilotů, mají racionální jádro. Ze statistiky mezinárodního sdružení leteckých dopravců AEA jasně vyplývá, že ČSA patří v posledních letech k hospodářsky nejhůře se vyvíjejícím leteckým společnostem v Evropě. Zatímco v ČSA došlo v říjnu t.r. k meziročnímu propadu v počtu přepravených cestujících o 14,3%, ve zbytku Evropy došlo k průměrnému nárůstu o 3,6%. Například u srovnatelných společností, jako je maďarský MALEV či polský LOT, došlo k nárůstu o 16 %, resp. 4,6%.

Tento vývoj je s velkou pravděpodobností důsledkem chybné obchodní politiky ČSA a z toho plynoucí neschopnosti naplnit letadla. Všeobecně známý je také dramatický výprodej majetku ČSA, jako například Cargo či Catering, přičemž považujeme za více než varovné, že majetek kupují firmy s neznámými majiteli. Jak uvádějí zástupci pilotů, rozprodávají se letadla, tedy základní výrobní prostředky letecké společnost. Tyto kroky lze přirovnat k praktikám běžně nazývaným „tunelování". Zrušeny byly i pravidelné lety do významných západoevropských měst. Neexistuje žádné přímé letecké spojení do USA. Letecká síť ČSA je dnes pouhým zlomkem destinací, které tato společnost obsluhovala ještě před několika lety.

Poslední kroky managementu ČSA, proti kterým vystoupila odborová organizace pilotů, i v nás budí podezření a obavy o další osud ČSA, společnosti s 90ti letou úspěšnou a do nedávné doby respektovanou historií. Neradostná situace, v níž se dnes České aerolinie nacházejí, je důsledkem chybných kroků všech presidentů ČSA a jejich nejbližších spolupracovníků, počínaje panem Tvrdíkem a konče dnešním presidentem Moreelsem, a samozřejmě fatálním selháním majitele ČSA, tedy státu.

Konzervativní strana vyzývá akcionáře, aby podnikli kroky k záchraně ČSA jako významného dopravce, nejlépe formou rychlé a transparentní privatizace, a aby proti viníkům této situace vyvodili trestněprávní nebo alespoň kariérní závěry.